Thermal anomalies (Guild master report)
The party was sent to investigate strange shifts in temperature and weather patterns. The party found a strange shard that harboured strange weather effects at the first location. The second contained a larger stone. The last location was also being searched by a sea hag, the nearly scared our party to death.
In the heart of the third anomaly, they found what seemed to be a frozen statue. After combining the two stones and pacing them in a cavity on the statue it came to life. After some time the being began to take shape of a dwarf. The creature remembered how to talk and soon also remembered where it came from.
The being is named Brynn and he used to be a wizard in the city of Water-deep. He was attempting to make golem that would protect his larder and keep the food fresher due to the temperatures.
Unfortunately the spells went wrong and he became the golem he so desperately wanted to make. Frank, a master of the guild took Brynn under his stead, believing he could be of use to the guild.
Takken Problemen (Report by your loving rogue)
We werden als een party op pad gestuurd om er voor te zorgen dat de houthakkers weer kunnen houthakken.
We waren naar een groot bot in het bos gelopen daar zagen we levende takken. De monk wilde praten met de levende takken, maar de rogue zag dat er nog meer waren dan alleen de takken. Er waren grote grijze reus-achtige met een kobold op zijn rug.
De monk probeerde te praten met de takken, maar de groene monsters dachten er anders over en vielen aan. De rogue hitten hem hard met een pijl. Er gingen een paar jonge takken down, maar toen we een van de grijze reuzen dood hadden, blies de gevallen kobold zichzelf op en rende de andere weg.
We hielpen de takken en praten met hem/haar over een plan om weer hout te mogen hakken. Hij/Zij oke als we alle kobolds doden in de grot.
We gingen naar binnen en kilde alle kobolds, maar vonden ook een draken ei, die we probeerde weg the sneaken maar toen we boven kwamen stond de groteste van de takken klaar om het ei te krijgen. Alleen de monk probeerde met het ei via andere kant weg te sneaken maar dat ging niet goed. Na het overhandigen van ei, afgesproken dat houthakkers enkel aangewezen (oude/dode) bomen zouden hakken en nieuwe bomen ervoor in plaats zouden planten, in ruil voor stoppen vijandelijkheden en vrije doorgang door bos.
Deepdelving
Over the span of two weeks a group of six adventurers fanned out over the hills close to Tiheg on request of the Goliaths under Esteban. There they faced down a large, grime-covered Hill Giant, dispatching the creature posthaste, and continueing into the depths of the Old Dwarven Fortress.
The accursed magicks wore heavily on the minds of those that entered, and a few challenges had to be overcome to proceed, it was only when they encountered the Ghost of a Dwarven bard, and helped him write the stories he could note down no longer.
His help revealed the location of an armoury, and a great undead spider in the caverns, which’s defeat secured the silvered bolts in the Dwarven storage for the guild, yet the ritual deep inside the cavern was completed, and the brave adventurers were forced to retreat, the alliance with the Goblinoids shaken by their ‘failure’.