Magische Storm
Terwijl het op de Dock van het havenstadje druk is, staan de schepen er rustig bij. In de verte, zwarte donderwolken die de zon blokkeren. 5 avonturiers staan klaar om de zee op te gaan. Zonder al te veel moeite komen ze aan bij de Sharkfin, Een groot schip dat al bij zee klaar is en deze avonturiers best mee wil nemen, tegen een juiste prijs. Voordat de sharkfin van wal gaat spreekt een van de avonturiers met een oude zee man. Hij geeft aan dat hij zeker weet dat de storm magisch is en geeft dan ook, aan deze groep helpers, een hulpstuk mee. Het is een spellscroll met een dispell magic spel. Alleen te gebruiken op een voorwerp als je dit voorwerp ook echt aan raakt.
Na een rustige boottocht, gezelligheid aan boord en het nodige eten rusten de avonturiers voordat ze ruw verstoort worden. De storm is toch dichterbij dan verwacht en het is nu of nooit om te zorgen dat het schip storm klaar wordt en alle hulp is welkom. Als echte zee lieden laten de avonturiers zich van hun beste kant zien. En, met de nodige guidance, maken ze zich gereed voor wanneer de storm ook echt hit.
Golven slaan tegen het schip, water komt hoger en hoger. De wind is ruw en de mast wordt dan ook van links naar rechts geslagen. En helaas, ondanks alle inspanning van de avonturiers, slaat de boot om en eindigen ze allemaal in zee.
De avonturiers worden wakker op een rif wand bij een scherpe rots. Op zo’n 70 ft licht de hull van de sharkfin, bijna als pristine sloep. 35 ft daarvoor echter, jagers die op het wrak zijn afgekomen. Een grote blauwe staart siert elk van deze 2 monsters in het water. Met grote tanden en lange klauwen. In een attempt om langs ze te zwemmen klinkt het armor van Qan dof in het water en na een snelle encouter waarin deze jagers onschadelijk worden gemaakt, klimmen de avonturiers op het makeshift schip en neemt de stroming ze mee.
De stroming brengt ze naar het oog van de storm: een onnatuurlijk, bijna vliegend schip wat lijkt alsof het volledig heel is. Nader onderzoek blijkt dat dit een illusie is en nadat de avonturiers een dagboek vinden van een oude kapitein lijkt de illusie wel op te houden. Een hatch onthult een beneden deck volledig gevuld met mist en wanneer de avonturiers hier in lopen worden ze aangevallen door 4 ondoode bemanningsleden van dit schip. Nadat dit gelukt is en ze nog dieper af weten te dalen in het schip vinden ze een magische steen, vastgezet in het schip. Met behulp van de dispell magic scroll verlaat het licht de ruimte en begint de boot te zinken. Gezamenlijk klimmen de avonturiers weer uit het schip en op hun eerder gevonden makeshift raft varen ze weer terug naar de kust, verhaal doen vanuit de opghelederde hemel boven dit gebied van de zee.
Meer Magische Takken
We kregen te horen dat de houthakker weer eens problemen hadden met het bos. We zijn gaan lopen naar het bos daar kwamen we levende (jonge) boom, die we besloten Groot te noemen, tegen. We hebben gesproken met hem hoe we het probleem konden oplossen we moesten weer naar de spider cave.
Dit keer waren een paar spiders magical infused to dat ze konden verdwijnen en opnieuw tevoorschijn konden komen uit het niets. We zijn via de boven ingang naar de spidercave gegaan waar we veel grijs-groene monsters zagen met weer een kobold op hun rug.
We zagen een grote magical stone dat de grote groene monsters wilde hebben dat vast zat in een deel van het grote web. Er waren mushrooms dat een soort van giftig poeder uitspuwde dat we herkende dat brandbaar was. Na dat we veel monsters hadden gedood zagen we dat ze heel graag de steen wilde hebben maar Leo, de wood-elf Rogue, gooide een touw naar Groot en sprong recht op de steen af. In de steen zat een magische voice dat vroeg dat hij sterk wilde zijn hij zei ja oke. Daardoor werd hij heel sterk en kon hij de steen vast houden waardoor Groot hem om hoog kon trekken alleen is Leo nu minder slim. Toen hij net uit de cave was gooide Daymor een fakkel er in en ontstond er een hele grote steek vlam. Groot nam de steen aan met hooi om zijn handen daardoor kreeg hij niet het zelfde probleem als Leo. We vroegen hoe wat dat konden oplossen en we moeten nu naar een speciaal meer dat Leo kan helpen.