Gone Camping
The assault on the camp was a huge risk. Jhanna sent everyone forth with this knowledge, yet no one could have predicted the path that was taken. The attack started with the heroes from the guild needing to push across an open field- but they were held back by ambushes from forward defenders.
To circumvent this, two warriors used magicks to bring themselves forth towards the Hobgoblin commander, unfortunately leaving their three comrades and their Goliath allies to the wrath from the starstone-fueled rider protecting the camp…
A harsh battle ensued, but by the end the Hobgoblins threw themselves into the meatgrinder, and the guildsmen managed to weather the storm, to fight yet another day..
Victory was soiled however, when their objective; Jhanna’s wooden familiar, was destroyed in a bout of skepticism..
The mystery of THAT DAMN BOX!!!!!
2 weken…. 2 weken duurde het voordat de guild door had waar dat gepiep vandaan kwam. Een rare kubus uit de “cursed item vault” zorgde om de minuut voor een irritant piepend geluid. Na nog een week van onderzoek gaven onderzoekers de hoop op, en in een poging om voor altijd van het gepiep af te geraken stuurden ze 3 avonturiers op pad.
De combinatie van “Trak’tor de standvastige” “Azaros de actieve” en “Rikishi de Ruimdenkende” gingen op pad om zo snel mogelijk een antwoord te vinden op hun probleem. Een raar kompas, welke de voorkant van de kubus bekleed, volgend naar het noord oosten. Te paard en in druk galop, door grasland, zandvlakte en langs een bos, begaven ze zich dichter bij het eindpunt. Hoe dichter bij ze kwamen, des te sneller de kubus begon te piepen. Een zegen, of een vloek, langs natuur geweld en staande bomen, zo arriveerden de 3 bij een punt waar de piep zich veranderde in een volledige ruis. Een schelle toon die, wanneer de nacht arriveert, wordt overtroffen door een bijna scheurend geluid. Een lichtstraal, niet groter dan de staf van Rikishi, hangt boven de kubus. Een raar portaal naar een andere plek.
Zonder blikken of blozen pakt Trak’tor zijn paard Plú’g en gooit hem door de lichtstraal heen. Na een seconde naar hem te hebben gekeken stapt hij er zelf achter aan, Rikishi en Azaros achterlatend. Rikishi is meer voorzichtig, bind een touw aan zich vast en stapt achter ze aan. Nadat hij binnen is geweest stapt hij direct weer terug, zichzelf verzekeren dat hij niet vast zit. Plú’g en Trak’tor worden gered uit hun stenen gevangenis en Azaros en Rikishi gaan op onderzoek uit.
De kubus, zo voorzichtig mee genomen naar deze plek onthuld zich een perfecte standplaats en, nadat de kubus hier komt te staan, blijkt opgenomen informatie te hebben. Informatie van Zen: De kwaadaardige tovenaar is nog steeds bezig het ultieme gangen- en- kamerstelsel te bouwen. Een kraan onthuld een vloeistof die gebruikt kan worden om de kubus van energie te voorzien wordt ontdekt en de vloeistof wordt mee genomen. Wat blijkt: Gebruik van de vloeistof zorgt er ook voor dat het gepiep stopt.
Om een beter beeld van de situatie te krijgen blijven de 3 helden langer hangen om het lichtportaal heen om begroet te worden door Zen zelf in de vroege avond. Hij vindt het maar niets dat we zijn boks hebben en wil hem graag terug, maar door de heldhaftigheid van Trak’tor blijkt dit slechts een wens voor hem.
De kubus en de vloeistof worden afgeleverd bij de Guild en met zowel de kubus als de rust wedergekeerd is de terugkeer van Zen slechts een mum van tijd……..